زیربنای یک کسب و کار موفق درک درست اصول بازاریابی است. مدیریت بازاریابی فرآیند تمرکز منابع و اهداف سازمان بر تقاضاهای موجود محیطی به شکل سودآور می‌باشد. نخستین و اصلی‌ترین حقیقت در بازاریابی این است که در تمام دنیا کاربرد دارد زیرا نیازها در تمام دنیا وجود دارند و تنها شکل برآورده کردن آن‌ها متفاوت است که با درک صحیح از متغیرها و شرایط محیطی به‌راحتی می‌توان در جهت رفع آن‌ها اقدام نمود. مشاوره امور بازرگانی گروه بازرگانی کاریزما می‌تواند به شما در موراد مختلفی کمک کند از جمله: ترخیص کالا از گمرک، چگونگی حمل‌ونقل کالا به روش‌های مختلف، تامین و تخصیص ارز، عقد قراراداد براساس پیش‌فاکتور، بازاریابی صادراتی، گشایش انواع اعتبار اسنادی. بازاریابی بین‌المللی را نیز می‌توان به بازاریابی صادرات، بازاریابی چند ملیتی، بازاریابی چند منطقه‌ای، بازاریابی جهانی اطلاق نمود.

در واقع می توان به این نکته اشاره کرد که با توجه به برخی از تغییرات به وجود آمده در بحث امور تجاری و بازرگانی بین الملل، بحث هایی از جمله مشاوره بازرگانی، مشاوره امور تجاری، دوره های بازرگانی خارجی، صادرات و واردات کالا، دوره های ترخیص کالا از گمرک، بیشتر از گذشته مطرح و قابل درک شده است. همچنین تجار و بازرگانان محترم باید بر روی تمامی اطلاعات و آگاهی های لازم  در رابطه با تغییر و تحولاتی که در امور ترخیص کالا، صادرات و واردات و… پیش آمده است، به طور کامل مسلط باشند.

اهمیت و مزایای گرفتن مشاوره بازرگانی چیست؟

همه کسانی قصد واردات و یا صادرات کالا را دارند با استفاده از خدمات مشاوره بازرگانی و با به کارگیری توصیه‌هایی که مشاوران بازرگانی به آنها می‌کنند به بهترین شکل ممکن می‌توانند شرایط  گسترش کسب‌ و کار، بهبود کیفیت محصولات و خدمات، افزایش بهره‌ وری و پیشرفت در بازارهای خارجی را به دست آورند و در نهایت سودآوری خود را افزایش دهند. به طور کلی مشاوره در پیشرفت و توسعه کسب ‌و کارها و شرکت‌ها اهمیت زیاد و نقش اساسی دارد، برخی از مزایای این خدمات عبارتند از:

·         بهبود عملکرد بازرگانی

·         ارائه راهکارهای مناسب برای صادرات و واردات کالا

·         افزایش بازده سرمایه‌ گذاری

·         کاهش خطرات تجاری

·         افزایش راندمان کسب‌ و کار

·         سریع ‌تر وارد بازار شدن

مشاوره بازرگانی شامل چه خدماتی می‌شود؟

مشاوره بازرگانی مجموعه توصیه‌هایی است در راستای راه‌اندازی، توسعه یا بهبود فعالیت‌های بازرگانان به کسب‌وکارها ارائه می‌شود. خدمات مشاوره تجارت و بازرگانی اطلاعات کاملی در خصوص امور گمرکی، بازاریابی بین‌المللی و مشاوره ترخیص کالا انجام می‌دهد. مطابق با بسیاری از خدمات مشاوره در زمینه‌های دیگر کار مشاوره بازرگانی نیز با بررسی و تحلیل بازار که خود شامل بررسی رقبا، وضعیت مشتریان، نیازهای جامعه و بررسی روند بازار در شرایط کنونی آغاز و سپس خدمات زیر به متقاضیان ارائه می‌شود.

 

تحلیل مالی و مالیات

بررسی قوانین و مقررات بازرگانی

برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی برای بازرگانی

تحقیق و توسعه، تحلیل ریسک، بازاریابی و فروش کالا

مدیریت زنجیره تامین (تامین و توزیع مجدد)

تعیین استراتژی بازرگانی مانند تحلیل بازار، شناسایی فرصت‌ها، شکل‌گیری بازارهای جدید و توسعه استراتژی فروش بخشی از خدماتی است که مشاوره تجارت برای کسب‌وکارها به همراه دارد. رشد و بهبود عملکرد بازرگانان هدف نهایی ارائه خدمات مشاوره بازرگانی خارجی است.

مشاور در زمینه مقررات و تعرفه های گمرکی:

یکی دیگر از خدماتی که مشاور بازرگانی مجموعه برای تجارت ارائه می دهند، مشاوره در زمینه ی تعرفه های گمرکی است. برای ترخیص کالا و انجام امور گمرکی لازم است تا با قوانین و مقررات همچنین تعرفه ها آشنا باشید تا در طی انجام مراحل ترخیص با مشکلی مواجه نشوید و یا ضرر در پپرداخت هزینه ها نداشته باشید. مشاورین امور بازرگانی کمک بزرگی در این راستا انجام می دهند.

 

مشاور بازرگانی خارجی:

با توجه به گستردگی صادرات و واردات در کل جهان و کلیه ی کشورهای فعال در این زمینه، لازم است که تا با قوانین و استاندارهای دیگر کشور ها به صورت کامل آشنا باشید. در اینجاست که مشاور بازرگانی آگاه در این زمینه بسیار مهم و کلیدی است. راهنمایی در زمان مواجه شدن با مشکلات متعدد که خساراتی را در پروسه ی تجارت به وجود می آورد می تواند جلوی ضرر کسب و کار شما را بگیرد.

تکنولوژی روز افزون امکانات ، که همه موضوعات زندگی بشر را تحت تاثیر تغییرات و تحول  قرار می دهد، میتواند مشکلاتی را به وجود آورد . به همین علت مشاورین بازرگانی خارجی برای جلوگیری از وقوع چنین وقایعی راه حل هایی متناسب با قوانین کشورها را در اختیار فرد قرار می دهند و در تلاش هستند تا فرد بازرگان  به حداکثر سود برسد.

 

مشاور در خصوص امور گمرکی:

برای شروع تجارت با هر کشوری ، شما علاوه بر آگاهی کافی به کلیه قوانین گمرکی کشور خود ، باید قوانین گمرکی کشوری که می خواهید از آنجا کالا وارد کنید و یا به آنجا کالایی را صادر کنید را نیز بدانید. یکی از چالش ها در انجام امور واردات و صادرات ترخیص کالا از گمرک است. وجود مشاور بازرگانی متخصص برای تخیص کالا و انجام امور گمرکی می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. مشاوره در زمینه ی پرداخت به موقع، دریافت و ارسال مدارک مورد نیاز و انجام دیگر فرآیندهای بازرگانی انجام می شود.

دستیابی به رقم درست حقوق ورودی

ایفای تعهد ارزی به وسیله وارد کننده در رابطه با کالای ورودی با ارزشی که طی اسنادی همچون پیش فاکتور و سیاهه خرید از ابتدا مشخص شده است ،

اطمینان یافتن از اینکه میزان تسهیلات بانکی به رقم صحیح داده شده و نه بیشتر

اطمینان از تسویه تعهدات احتمالی مرتبط با صادرات به وسیله وارد کننده .

مشاوره در خصوص فرآیند ترخیص کالا و مشاوره واردات کالا و صادرات کالا و ارائه واقعیات پیش بینی نشده.